Tuesday, June 23, 2009

Bintang ...


Dalam banyak bintang di langit aku paling suka tengok 3 butir bintang yang sebaris kedudukannya...Terlalu rindu dengan bintang itu..Dulu apabila keluar rumah di waktu malam ..perkara pertama yang aku lakukan adalah melihat bintang kesayangganku....Walaupun aku tak tau itu bintang apa tapi aku cukup terpesona dengan keindahannya.Hilang segala gundah gelana...Penyeri hatiku pengubat lukaku...

3 butir bintang itu juga aku umpamakan aku dan sahabatku...2 orang...Bila kami berpisah, aku menyatakan ditengah itu aku ..dan mereka dikiri dan kananku...Bla rindu lihatlah bintang itu...Tapi apa yang aku pasti mereka pun seperti aku...selalu melihat bintang itu dilangit...

Bila hatiku duka atau gembira bintang itu penemanku...bintang itu sahabatku ....diwaktu malam...adakalanya aku berjam-jam pandang dan berkata-kata dengan bintang....kelakarkan..tapi itulah aku...Mungkin kerana terlalu asyik dengan bintang itu, aku dapat rasakan sekiranya sahabat aku itu berada dalam kedukaan ...bintang itu seakan tidak bersinar ..malap dari pandangan ku dan bila ku mendapat khabar...sahabatku dalam kedukaan...

Tapi sekarang bintang itu pun susah aku nak lihat....dan persahabatan kami juga semakin jauh dan terus jauh...aku rindu...rindu sangat pada seorang dari sahabatku itu....ingin rasa dihati ingin ketemu...tapi bila? dimana?....

Tapi yang aku pasti aku rindu padamu......

No comments:

Post a Comment