Saturday, October 22, 2011

Dia yang ku kenali

Ketika aku kehilangan...ketika aku kesedihan....
Aku bagaikan anak kecil yang rindu di belai....
Kau hadir tanpa aku duga....
Umpama anak kecil yang mengenali orang asing...aku amat takut...
Tapi bila semakin hari walaupun jarang ketemu ....
Kau umpama jelmaan ayah
yang amat faham dan menjadi idolaku....

Aku tak perlukan belaian ...aku tak perlukan pujian
Tapi kerana kau menjalankan tanggungjawab dengan penuh ikhlas...
Membuatkan aku kagum.....

Raut wajah seorang ayah yang penyanyang amat terpancar .....
kau mengajar ku umpama seorang ayah mengajar anaknya....
kau jua membuat aku amat rindu pada ayah....
Rindu pada tempat aku meluahkan segalanya....
Kerana kini aku terlalu sunyi...
Menjalani liku kehidupan keseorangan....
Dan kini aku terpaksa berfikir sendiri.......

No comments:

Post a Comment