Wednesday, October 5, 2011

Dengki Kianat...

Sekarang nie aku berada di seri negeri...menuggu mesyuarat yang tetiba pospont...nasib baik hari ini ada bawak galaxy tak lah bosan sangat...nak balik tak boleh..pukul 4 petang nanti ada mesyuarat induk Dunia Melayu Dunia Islamlah pulak...

Aku selalu fikir kenapa dalam dunia ini perasaan dengki kianat terlalu berleluasa dikalangan manusia? Selalunya buat baik macamana pun ada saja manusia yang tidak puas hati dan selalu dengki sesama manusia...ada tu kawan baik pun boleh berdengki..

Memanglah tiada yang pelik didunia ini tapi....semakin hari semakin tiada perasaan belas antara satu sama lain....Masing-masing mahu menunjuk mereka yang terbaik tanpa memikirkan orang lain...sanggup dengki dan kianat pada kawan dan keluarga asalkan apa yang dikehendaki tercapai...

Sedih sungguh dunia zaman sekarang....ada kalanya melaung laungkan agar orang lain adil dan tidak ada pilih kasih dan berat sebelah ....tapi jika dah terkena batang hidung sendiri....masa tu ....pandai menyembunyikan dan pandai cover line.....aku faham tak ada yang puas didunia ini tapi ada kala kita perlu bertimbang rasa kerana....Dunia ini bulat dan kita tak dapat jangka kedudukan kita dimana dan sampai bila....Adakala kuasa mengaburi mata sehingga sanggup dengki kianat pada orang lain dan ada juga yang sanggup dengki kianat untuk mencapai hajat dihati...Aku tahu aku pelakon dipentas dunia tapi aku juga penonton dunia....drama didepan mata ada kala tak sanggup aku lihat....tapi apa nak buat. ?..aku sendiri yang pilik jalan ini..dunia ini terpaksa aku tempuhi biarpun penuh dengki dan kianat.....

Pelakon dunia berdrama...berteater dikelilingku....telingaku penuh dengan halwa... Kata mengata...tak tahu aku dimana nak kulari membawa diri...........

No comments:

Post a Comment