Friday, January 11, 2013

Gunting Kertas

Orang selalu kata gunting kertas macam kanka-kanak ..tapi itu semua aku tak kisah..sebab bila aku stress aku akan menggunting kertas diracik-racik sehingga bersepah sepah satu bilik...heheheh bila dah bersepah maka kenelah kemas....

Tapi itu semua aku tak kisah kerana dengan menggunting kertas yang berwarna warni rasa stress akan mengalir ke mengikut hujung gunting...ye lah..tak ada masalah yang tidak boleh diselesaikan yang penting kene dengan caranya.

Bila mula menggunting..dengan tidak sedar kita akan menuju ke hujung dan akhirnya kertas itu akan terputus...tak kisahlah kilok mana pun yang diguna tapi akhirnya akan jumpa jalan penghujungnya.....aku pulak bila ada masalah suka sangat menggunting kertas...tapi suka yang berwarna warni....bila digunting dan terus menggunting aku akan rasa lega seperti... apa yang difikirkan akan terus mengalir dan hilang....tak kisahlah dia terus hilang atau untuk sementara ..tapi yang penting aku tak perlu nak pikir macam orang gila ...dan mencari jawapannya....hehehe..

No comments:

Post a Comment