Monday, November 26, 2012

Pemeriksaan oh Pemeriksaan ....

Dah lama tak buat pemeriksaan untuk "follow up" di hospital dan klinik....Hospital dan klinik dan banyak kali call tanya bila nak datang..Aku pulak asyik tukar tarikh tak habis habis....

Aku tak tau kenapa kerja aku ini membataskan aku untuk membuat pemeriksaan...Aku tak salahkan sesiapa pun kerana aku yang tak isi borang cuti.... entahlah... cuma aku nie malas nak menjawab banyak soalan yang mendatang kot....

Sejak akhir-akhir nie...aku rasa badan aku tak berapa sihat...selalu sakit di bahagian bawah rangka kanan..tapi aku nie saja je ambil positif.....dengan memesongkan fikiranku kata aku nie tak buat senaman ...tu sebab sakit je... hehehe tapi sebenarnya aku tahu sebab kenapa jadi begitu....Kalau aku ingat-ingat kan aku akan rasa sedih.... dan tiada rasa untuk seronok bekerja....

Yelah....hanya kita sendiri yang membahagiakan diri sendiri walaupun kita tahu adakala kita senyum dalam tangisan tapi...untuk meneruskan hidup.... membahagiakan diri sendiri adalah perlu....

Adakala aku rasa sakit...lagi lagi angkat barang berat...sekarang nie nak angkat Adam pun dah tak larat...Nampak je badan aku nie comel ..gebu tapi aku taksekuat mana pun....Kalau dulu almari 3 pintu ...aku sorang je boleh alihkan....aku pasrah dengan ketentuan Allah S.W.T...

Tapi sebagai manusia biasa aku juga takut dan tak tahu sehingga mana penghujung cerita aku ini....Semakin hari aku semakin takut....sampai mana penghujung aku...Penyakit ini telah mula menunjukkan perubahan kearah keaktifan.... aku mula takut....

Kalau Allah nak ambil nyawaku aku harap jangan biarkan aku sakit lama-lama...kerana aku tak sanggup nak dengar orang kata....Aku juga manusia biasa bila orang lain memperkatakan mengenai  penyakit orang lain adakala aku juga terasa....

kadang-kadang aku rasa biar kita tak tau sakit kita...sekurangnya kita tak dibelenggu....tapi adakalanya aku rasa ada baik kita tahu sakit kita kerana Allah S.W.T sayang kat kita dan beri kita peluang untuk mengubah diri kita kepada yang lebih baik.

Ya Allah... berilah aku kekuatan untuk meneruskan hidup dengan sihat.....untuk membahagiakan orang -orang yang aku sayang.... kerana mereka semua telah banyak berkorban untuk menyayangi diriku.........

Hari demi hari apa yang aku inginkan telah menjadi kenyataan...aku bersyukur pada Allah...kerana aku telah dapat membahagiakan keluargaku...walaupun aku penat dan aku terpaksa sembunyikan rasaku tapi aku tahu mereka gembira...

Cuma sebelum aku pergi ..sekurangnya ada bekalan untuk anak-anakku....dan yang pasti aku TAKUT!

No comments:

Post a Comment