Wednesday, November 9, 2011

Perasan atau Perasaan

Hari ini aku nak cerita pasal perasan dan perasaan.Menjadi lumrah hidup manusia adakala perasan dan adakala berperasaan.Kebiasaannya perasaan manusia berubah rubah apabila menerima sesuatu perkara mengikut situasi dan perasaan. Walaupun perkara yang disampaikan adalah sama tapi bila disampaikan berkali kali....perasaan seseorang itu menerima juga berubah rubah.....

Perkara yang terjadi kepada diriku....aku adalah seorang yang tak kisah bila bergurau ..tapi adakalanya bila aku berperasaan... aku akan menjadi sensitif....dan mengambil kira apa jenis gurauan itu.....

W
Aku tahu aku bukanlah seorang yang sempurna......lagi lagi sejak akhir akhir nie sindrom lupa amat sssangat membelenggu diriku....dan bila dicampur dengan sikapku yang kadang kala suka berkhayal membuatkan aku adakala membuat silap yang memalukan diriku......

Perka yang sampai hari ini membelenggu diriku adalah kerana aku tersilap hantar sms kepada bos..huhuhu sungguh memalukan...,tapi nak buat macamana terlajak perahu boleh di undur, tapi bila terlajak sms.....emmmmmm aku mintak maap je le...tapi tak sangka kerana sms bos cerita kat semua...aku tak perasan yang terhantar sms tersebut...tapi aku juga manusia yang mempunyai perasaan.....

Kerana silap sms bos selalu jadikan perkara itu sebagai gurauan....pada mulanya perasaanku hanya malu sahaja...tapi bila ramai dah tahu kejadian itu aku berperasaan malu dan sedih....sehingga aku tidak dapat menahan air mata dari gugur sewaktu mesyuarat berlangsung....itu semua berlalu gara gara bos sebut perkara itu di dalam mesyuarat...


Aku tak salahkan dia kerana dia berhak untuk berkata apa yang dia suka....cuma aku yang adakala tidak dapat membendung perassanku ini...Aku tahu aku yang bersalah kerana lalai dan tidak berhati hati membuat sesuatu perkara....

Walaupun ada yang kurang senang kerana adakala dia boleh bergurau dengan ku tapi aku tak pernah perasan seperti yang dimaksudkan oleh seseoang itu.....Memang adakala aku sakit hati dengan apa yang dikata tapi aku bersabar kerana aku kene menempuh semua dugaan selagi aku berkerja disitu.....kalau umur aku panjang.,nak keja lama lagi sehingga umur 60 tahun hehehe

Itu yang ingin aku perkatakan. !walaupun ada kala kita adalah seorang yang tahan dengan gurauan,tapi dalam satu satu masa perasaan kita berubah rubah adakala ok dan ada kala ko....

Manakala, mengenai perasan pula...ingin aku katakan bahawa aku tak pernah perasan ingin seperti yangnyatakan tapi sekiranya perkara itu betul aku bersyukur......

No comments:

Post a Comment