Friday, February 12, 2010

Aku menghitung hari.....

Hari ini datang kerja sedih amat sangat...tapiaku kene teruskan kerja-kerja aku...almaklumlah esok dah mula cuti panjang......

3 hari lepas aku pergi klinik....bila aku membuat ultrasound...doktor menjangkakan aku akan melahirkan anakku pada 28 Mac 2010...Aku terkejut kerana sangkaan aku anakku akan lahir pada 9 April 2010....Emmmmm..ini kerana aku belum membuat apa-apa persediaan lagi untuk menyambut kelahiran anakku ini.....Biasanya aku akan bersalin awal dari jangkaan tarikh doktor...itu yang membuat aku risau.....

Apa lagi.....dah 2 hari nie aku rasa penat sebab balik kerja terus shopping barang untuk anak dalam kandunganku ini....ini pun ada yang tak siap lagi....petang nie balik nak beli kain untuk membuat....balutan bakul pampers, tong sampah dan tempat letak ubat.....

Memang dah menjadi kewajipan aku setiap anak yang lahir akan aku buat yang baru....Dulu yang pertama warna peach, yang kedua warna merah dan yang ketiga warna purple.... itu termasuk dengan kelambu berbunga dan selipar yang yang di tambah bunga untuk cantik.....heheheh...aku gak yang pakai sebenarnya bukan orang lain.....

Tapi bila aku fikir semula.....persediaan macam nak kawinkan anak......tapi itu semua untuk keselesaan dan kepuasan aku....Anak yang bakal dilahirkan ini jarak dengan anak yang kedua adalah 3 tahun lebih...jadi semua barang kakak dia aku dah sedekah kat orang ....satu pun tak tinggal..jadi aku kene beli semuanyabaru....tak pelah setiap anak ada rezekinya masing-masing....

Emmmmmmmmm....hujung bulan nie nak balik ke singapore ....takut tak lepas je...harap tak ada apa yang berlaku......Siti kahwin.....barang hantaran dia ada yang tak siap....nak beli bunga lagi pun masih tak sempat...tengok lah hujung minggu nie ke.....dah siap semua senang hati aku....

Semoga aku melahirkan anak dengan selamat.....Amin

No comments:

Post a Comment