Tuesday, September 15, 2009

Hujung Minggu di rumah nenek...Singapore

Pada 12 september yang lalu aku dan keluarga ku balik ke singapore...untuk melawat nenek....Al Maklumlah raya pada tahun ini aku balik  lewat ...tidak seperti kebiasaaanya...

Pada tahun ini adalah tahun pertama aku dan keluargaku berhari raya tanpa ayah yang disayangi...sedih sangat....masa bulan puasa nie pun amat -amat terasa kesunyiannya....

Tapi walaubagaimanapun kami sekeluarga perlu meneruskan hidup tanpa ayah yang disayangi...

Kebiasaannya bila balik ke singapura ...kami sekeluarga akan sama-sama mengemas rumah dan yang paling best ...pergi ke bazar Gelang Serai....adakalanya sehingga ke dinihari....dihari raya...kerana dihari terakhir ...harga barang akan turun mendadak....

Pada minggu lalu aku tidak ke bazar gelang serai....aku tak larat jalan jauh....suamiku,mak dan mak sedaraku pergi untuk mencari baju raya...dan mencuci mata hehehe...

Masa kat sana sempat gak tolong buat kuih...

Nama kuih nie kuih gajus...emmmmmmm sedap...

Ini lah  tuan punya kuih... mak cik ida...memang pandai buat kuh dan kek

Gelagat sepupu-sepupu dan anak ku....sepupu aku nie ramai yang masih kecik-kecik...

Mira dan Izzah ....dua-dua angah...tarikh lahir pun sama...8 Mac....sebab tu dia dua orang tu rapat sangat..

Permandangan dari rumah nenek..tingkat 15..

Ini pulak kuih tat...yummmm...yummmm sedapnye

Apa-apa pun aku ucapkan selamat hari raya dan maaf zahir batin kepada sesiapa yang mengenal diri ini

No comments:

Post a Comment