Wednesday, February 13, 2013

Buku

Dah lama aku tidak  meluahkan apa yang aku rasa disini..Dah terpesung niat aku hari nie..Sepatutnya aku perlu menyiapkan Kertas Kerja yang perlu diberikan kepada Bos..esok..tapi dek kerana sindrom M aku telah melanda,...tetiba je terus bukak blog dan merapu tah apa-apa.. hehhe

Buku..
Ku buka dan ku baca
Kudengar suku kata
Terasa merdu dengan penuh bermakna

Termengelamun aku,,
A,B,C
itulah huruf pertama yang ku pelajari
1,2,3
Nombor pertama aku ikuti
Dan
Alif, Ba. Ta,
Aku hafali

Bila ku dengar...
Bila ku renung..
Memang benar, tanpa ilmu..
Hanya dapat dilihat
Tapi tidak dapat merasa nikmatnya
Maka tidak bermakna sesebuah buku

Terlalu banyak rahsia di dalam buku
Terlalu banyak yang perlu diterokai
Tapi ..tidak semua yang sanggup menyelami
Sehingga kedasarnya..

Ohhh..ruginya...bila permata terbiar

Biar merangkak
Biar bertatih
Asal membaca menjadi pedoman hidup
Agar bercahaya diri dan sanubari..

No comments:

Post a Comment