Tuesday, January 25, 2011

Tahun 2011

Tahun 2011, banyak jadual rutin aku yang berubah....Anakku yang pertama Nor Izzati Qistina dah masuk darjah 1 dan Nor Izzah Liyana bersekolah tabika 5 tahun...Adam pulak...amat lasak dan cergas ...Alhamdulillah....

Adam setiap hari bangun jam 5.00 pagi....bila Adam dah mula bangun aku pun kene bergilir-gilir dengan abang untuk menjaga Adam...bukan apa takut Adam jatuh....Aku tak mahu perkara berulang kembali kerana terkejut...Adam jatuh aku yang masuk wad 5 hari hehehehe....

Dan setiap hari juga aku menyediakan sarapan anak-anak...hehehe macam tak sangka lah pulak ...aku nie selalu bangun lewat, tapi sekarang semuanya telah berubah...bila balik kerja terus buka beg Izzati tanya ada kerja sekolah atau tidak..lepas magrib terus bawa anak mengaji dan balik dah mula siapakan semua persiapan untuk esok termasuk memikirkan apa yang perlu dibuat sarapan...Emmmmm

Pada tahun inilah ...juga aku rasa tanggungjawab sebagai seorang ibu teruji....waaaaaaaaaa ...pada mulanya memanglah payah tapi sekarang rasa bertambah selesa dengan keadaan.

Kerja???

Entahlah ikut je le apa yang bos suruh buat....ada kala tu rasa stress jugak...bila di kenang semula dulu aku bagai katak awah kaca tapi sekarang aku dah terlepas dari kaca...dan aku perlu mengikut arus....peredahan yang berada di hadapanku...



No comments:

Post a Comment